Lediga jobb som Orderadministratör i Vetlanda

Se lediga jobb som Orderadministratör i Vetlanda. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Vetlanda som finns hos arbetsgivaren.

Orderhandläggare

VI ÄR ELITFÖNSTER Elitfönster är Sveriges ledande fönstertillverkare, med 100 år av småländsk hantverkstradition och verksamhet över hela landet. Bolaget, som har cirka 800 anställda, ingår i Inwido-koncernen och hade 2024 en omsättning på 1,5 miljarder kronor. Elitfönster står för enkelhet, hållbarhet och kvalitet - på småländska. www.elitfonster.se DU ÄR VIKTIG Som Orderhandläggare Projekt på Elitfönster blir du en uppskattad kollega och en viktig del... Visa mer
VI ÄR ELITFÖNSTER

Elitfönster är Sveriges ledande fönstertillverkare, med 100 år av småländsk hantverkstradition och verksamhet över hela landet. Bolaget, som har cirka 800 anställda, ingår i Inwido-koncernen och hade 2024 en omsättning på 1,5 miljarder kronor. Elitfönster står för enkelhet, hållbarhet och kvalitet - på småländska. www.elitfonster.se

DU ÄR VIKTIG

Som Orderhandläggare Projekt på Elitfönster blir du en uppskattad kollega och en viktig del av vår avdelning Kundservice Industri i Vetlanda. Du kommer ingå i team Projekt order som har en viktig roll i att säkerställa att våra interna order- och offertregistreringar håller hög kvalitet.

Du får arbeta med attraktiva varumärken som Elitfönster, Diplomat, SnickarPer, Outline och Hajom samtidigt som ditt engagemang för service och försäljning bidrar till bolagets fortsatta tillväxt. Ditt genuina intresse för våra kunder skapar därtill trygga och långsiktiga relationer präglade av förtroende.

VI ERBJUDER

På Kundservice hanterar vi hela försäljningsflödet från offert och uppföljning till support och orderläggning. Vi erbjuder dig ett mångfacetterat arbete med spännande arbetsuppgifter där du återkommande arbetar med innovativa lösningar efter kundens behov och önskemål, inom ramarna för våra produkter och tjänster. Vi arbetar gemensamt mot övergripande mål och lär oss av varandra. Att sträva mot att nå uppsatta mål och KPI:er är en aktiv del av vårt arbete, likaså att bygga upp goda relationer med våra återförsäljare på området. Nära dialog och samarbete med andra funktioner inom organisationen bidrar till att göra din vardag variationsrik och intressant.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att bli aktuellt. Du kommer i din roll att rapportera till Kundservicechef Industri. Placering i våra trivsamma lokaler i Vetlanda, med möjlighet till hybridarbete.

Vi erbjuder en inkluderande arbetsplats med goda möjligheter till att utvecklas. Vi har kollektivavtal samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

DIN PROFIL

• Du har en gymnasieexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och/eller eftergymnasial utbildning, gärna med byggteknisk inriktning.
• Erfarenhet inom byggbranschen och/eller fönsterkunskap är meriterande.
• Du har god datorvana och navigerar enkelt mellan olika system. Det är meriterande om du har erfarenhet av AI.
• Du behärskar svenska flytande samt har en god förståelse för engelska i både tal och skrift.

DETTA ÄR DU

Som Orderhandläggare Projekt har du en naturlig känsla för struktur, noggrannhet och kvalitet. Du trivs i en roll där du får kombinera service med administrativa arbetsuppgifter och där din tekniska förståelse bidrar till att skapa smidiga orderflöden.

Du är analytisk, lösningsorienterad och har lätt för att se detaljer som andra missar. Med en hög känsla för prioritering och ett flexibelt arbetssätt hanterar du flera processer parallellt utan att tappa noggrannheten.

Din kommunikativa förmåga är mycket god och du bemöter både kunder och kollegor med professionalitet och lyhördhet. Du bygger förtroende genom tydlighet, service och pålitlighet, och du förstår vikten av ett nära samarbete för att nå gemensamma mål.

Du har ett starkt engagemang och en vilja att utvecklas – både i rollen och i de processer du arbetar med. Att dela kunskap och ta del av andras erfarenheter faller sig naturligt för dig, och du bidrar aktivt till en positiv och effektiv arbetsmiljö.

BRA ATT VETA

• Vid frågor, kontakta Kundservicechef Industri Aladin Mesic på 0762061500 eller via mejl [email protected] .
• Tjänstens placeringsort är Vetlanda.
• Vi använder oss av tester och kunskapsprov i vår rekryteringsprocess.
• Visa ditt intresse för tjänsten senast 06 januari 2026. Observera att urval sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Tysktalande säljtekniker - Profilgruppen

* ProfilGruppen är ett svenskt, noterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Vår verksamhet kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalitet. Vi vill göra framsteg varje dag och är nu inne i en expansiv fas där företaget tas till nästa nivå. Idag har koncernen cirka 500 medarbetare, med huvudkontor i småländska Åseda. Våra kunder finns i en stor variation av branscher och främ... Visa mer
*
ProfilGruppen är ett svenskt, noterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Vår verksamhet kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalitet. Vi vill göra framsteg varje dag och är nu inne i en expansiv fas där företaget tas till nästa nivå. Idag har koncernen cirka 500 medarbetare, med huvudkontor i småländska Åseda. Våra kunder finns i en stor variation av branscher och främst på den nordeuropeiska marknaden. Omsättningen uppgår till cirka 2,0 miljarder svenska kronor och ungefär hälften av våra leveranser går på export.

Om tjänsten
Det här är en spännande heltidstjänst i Åseda där du kommer att ingå i ett trevligt och samarbetande säljteam. Framgång nås genom lösningsorienterat och engagerat samarbete i teamet för att kunderna på tyska marknaden ska få den allra bästa servicen

Titta gärna in och lyssna på vad Magda tycker om att vara medarbetare på Profilgruppen: https://www.youtube.com/watch?v=F9E3n5AEc88

Arbetsbeskrivning
Vi söker en person som blir en del av ett professionellt kundteam tillsammans med säljchef, fältsäljare, konstruktör och säljsupport. I rollen kommer du i huvudsak att arbeta med våra kunder i tyskland. Arbetet innebär ett strukturerat och nära samarbete med kunder, leverantörer och kollegor där du förväntas driva säljprocessen framåt.

Arbetet ställer krav på att du är såväl resultat- som lösningsorienterad med stort intresse för att utveckla och skapa nya affärer. Att förstå kundernas behov och utvecklingspotential är också en viktig del av arbetet, men också att kunna bedöma vilken underleverantör som har bäst möjlighet att matcha kundens behov till rätt kostnadsbild för Profilgruppen.

Vi söker dig som
Naturligtvis är du trygg med dina tyskakunskaper i både tal och skrift. Vi tror också att du har en eftergymnasial utbildning, kanske inom teknik eller ekonomi. För att lyckas i den här tjänsten behöver du verkligen ha ett intresse för teknik, produktion och produktutveckling. Du har säkert några års erfarenhet från liknande industri. Har du erfarenhet specifikt från automotive eller aluminiumbranschen så är detta meriterande.

Du delar Profilgruppens värdegrund som är: personligt engagerad, lyhörd, snabb, professionell och strävar efter ständig förbättring. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo, vilket betyder att du måste vara duktig på att strukturera och planera din vardag. Du agerar på eget initiativ, får saker att hända och tar ansvar för resultatet. Du hamnar nära affärsavslut med kund varför ditt affärssinne och intresse för att göra affärer är viktiga delar för att trivas och lyckas i rollen. Som person är du relationsskapande, frågvis och engagerad. Du har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i team, men är också en fena på att leda dig själv i det dagliga arbetet.

Utöver tyska så är dina kunskaper i svenska goda både i tal och skrift.

ProfilGruppen erbjuder nu en tjänst som ger breda kontaktytor, både internt och externt. Vill du vara med på resan där vi fortsätter att ta marknadsandelar i Tyskland är det hög tid att hoppa på tåget! Visa mindre

Orderadministratör till utlastningen på Metsä Tissue

Vi söker en orderadministratör för omgående uppdrag till Metsä Tissue i Pauliström! Har du god erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter kopplat till transportverksamhet? Trivs du med att ha många bollar luften och söker efter en arbetsplats med rak och ärlig kommunikation? OM FÖRETAGET Metsä Tissue Oy är ett finländskt mjukpappersföretag inom Metsä Group, som säljer sina produkter under varumärken som Lambi och Serla. Metsä Tissue har idag t... Visa mer
Vi söker en orderadministratör för omgående uppdrag till Metsä Tissue i Pauliström!

Har du god erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter kopplat till transportverksamhet? Trivs du med att ha många bollar luften och söker efter en arbetsplats med rak och ärlig kommunikation?

OM FÖRETAGET
Metsä Tissue Oy är ett finländskt mjukpappersföretag inom Metsä Group, som säljer sina produkter under varumärken som Lambi och Serla. Metsä Tissue har idag tio pappersbruk i drift i Finland, Tyskland, Polen, Slovakien och Sverige. Företagets huvudkontor ligger i Esbo i Finland. För detta uppdrag är placeringsort Pauliström där Metsä Tissue har en av sina anläggningar.

OM TJÄNSTEN
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att planera och genomföra bokningar av bilar via verksamhetens datorsystem. Du arbetar mot både interna och externa aktörer, vilket ställer krav dels på ett gott ordningssinne och dels på en förmåga att vara serviceminded och smidig rent socialt.

OM DIG
För att vara aktuell för denna tjänst krävs:

• Mycket goda kunskaper i svenska - tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i engelska - tal och skrift
• Körkort och tillgång till bil
• God dator- och systemvana
• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad och har ett sinne för att arbeta i system. Du trivs med att vara spindeln i nätet och har en god förmåga att planera ditt arbete både nu och framåt. Du är skärpt, initiativtagande och klarar av att ha många bollar i luften. Vidare ser vi också att du är social och lättsam med ett gott sinne för att bemöta både kollegor och externa parter då du agerar som ansiktet utåt för företaget.

OM ANSTÄLLNINGEN

• Placeringsort: Pauliström
• Tjänstgöringsgrad: heltid, dagtid
• Tillträde: omgående
• Anställningsform: visstid

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Administratör!

Om företaget Vi söker en skicklig administratör till vår kund i Vetlanda. Detta är en hyrrekrytering, vilket betyder att för rätt person finns goda chanser till att bli övertagen av kund. Dina arbetsuppgifter Som administratör hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av orderhantering samt leveransbevakning. Det kan även förekomma andra typer av administrativa arbetsuppgifter utöver dina huvudsakliga områden. Det är därför viktigt att d... Visa mer
Om företaget
Vi söker en skicklig administratör till vår kund i Vetlanda. Detta är en hyrrekrytering, vilket betyder att för rätt person finns goda chanser till att bli övertagen av kund.

Dina arbetsuppgifter
Som administratör hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av orderhantering samt leveransbevakning. Det kan även förekomma andra typer av administrativa arbetsuppgifter utöver dina huvudsakliga områden. Det är därför viktigt att du känner dig bekväm och kan hantera olika affärssystem.

Arbetet sker dagtid.

Din profil
Som person är du van vid att arbeta effektivt med hög noggrannhet samt känner dig bekväm med att ha många bollar i luften. Ett strukturerat arbetssätt och en positiv inställning är också egenskaper som värdesätts högt. Vi ser gärna att du är en lagspelare som ser till organisationens bästa och kommunicerar väl med dina kollegor. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet!

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad. Visa mindre

Orderhandläggare

CONFORM COLLECTION AB tillverkar och levererar fåtöljer till möbelhandeln i Europa. Sedan starten 1978 har vi arbetat med att designa, utveckla och sälja fåtöljer med en sittkomfort och kvalitet som få kan mäta sig med. Conform är beläget i Holsbybrunn, ca 6 km öster om Vetlanda, har 40 anställda och omsätter ca 360 miljoner, varav 75 % utgörs av export. Vi befinner oss i en fortsatt stark expansion och behöver bli fler engagerade medarbetare som vill skap... Visa mer
CONFORM COLLECTION AB tillverkar och levererar fåtöljer till möbelhandeln i Europa. Sedan starten 1978 har vi arbetat med att designa, utveckla och sälja fåtöljer med en sittkomfort och kvalitet som få kan mäta sig med. Conform är beläget i Holsbybrunn, ca 6 km öster om Vetlanda, har 40 anställda och omsätter ca 360 miljoner, varav 75 % utgörs av export. Vi befinner oss i en fortsatt stark expansion och behöver bli fler engagerade medarbetare som vill skapa hemmets skönaste platser.
Vi söker dig som: • har erfarenhet av kundorderregistrering • är van att hantera kundkontakter via telefon • behärskar engelska i tal och skrift (krav), gärna även tyska (ej krav) • är van vid att arbeta med dator och digital kommunikation Visa mindre

Processutvecklare till inköpsavdelning

Ansök    Aug 29    Adecco Sweden AB    Orderadministratör
Processutvecklare till Inköpsavdelningen OBOS Sverige är Sveriges största huskoncern där Myresjöhus, SmålandsVillan, OBOS Projektutveckling och OBOS Mark ingår. Huvudkontoret är beläget i småländska Myresjö, strax utanför Vetlanda. Vi har totalt cirka 1000 medarbetare och en årsomsättning på cirka 3,5 miljarder kronor. OBOS Sverige är en stabil och långsiktig partner inom bostadsbyggande på den svenska marknaden. Som del i OBOS-familjen kan vi nu ta ett än... Visa mer
Processutvecklare till Inköpsavdelningen
OBOS Sverige är Sveriges största huskoncern där Myresjöhus, SmålandsVillan, OBOS Projektutveckling och OBOS Mark ingår. Huvudkontoret är beläget i småländska Myresjö, strax utanför Vetlanda. Vi har totalt cirka 1000 medarbetare och en årsomsättning på cirka 3,5 miljarder kronor. OBOS Sverige är en stabil och långsiktig partner inom bostadsbyggande på den svenska marknaden. Som del i OBOS-familjen kan vi nu ta ett ännu större samhällsansvar. Den långsiktighet och finansiella styrka som OBOS står för ger oss möjlighet att bredda och fördjupa vårt engagemang i samhällsutvecklingen. Det innebär bland annat att vi kan leverera större volymer och investera i mer mark och större projekt att utveckla till nya områden där människor vill bo och leva.

Nu söker vi en processutvecklare till vår inköpsavdelning & materialadministration för att effektivisera och förbättra vårt arbetssätt internt och i vårt affärssystem Microsoft AX

Hur ser din dag ut?
I den här rollen kommer du att lägga mycket fokus på att säkerställa att våra processer och rutiner med arbetet i Microsoft Dynamics AX är effektiva och kvalitetssäkra. Du har ett nära samarbete med Produktion, Logistik och Projekteringsavdelning gällande leveranser, orderstorlekar, inventering och materialförflyttningar mellan enheter och du arbetar för att minimera risken för produktionsstörningar och avvikelser. Du motiveras av att ta ett helhetsgrepp kring hur vi säkerställer hanteringen av artikeldata. Parallellt med att du driver förbättrings- och utvecklingsarbete fungerar du som support och utbildare inom avdelningen. Du är en av avdelningens speakingpartner gentemot IT-avdelningen och mot externa ERP- konsulter. I rollen ingår även viss leverantörskontakt.

Vem trivs här?
Vi söker dig som har goda kunskaper i ERP-system, gärna Microsoft AX. Du har arbetat några år med materialhantering, logistik, planering eller komplex orderhantering och är van att hantera affärssystem. Du har lägst gymnasieexamen men gärna också någon form av eftergymnasial utbildning inom logiskt eller inköp. I den här rollen krävs god förmåga att driva utvecklings- och förbättringsarbete parallellt med att du ansvarar för egna leverantörskontakter. Du är en social och kommunikativ person som motiveras av att agera självständigt i en stödjande och utbildande roll.
Om tjänsten
Tjänsten är på heltid tillsvidare med placering på OBOS huvudkontor i Myresjö utanför Vetlanda.

Frågor gällande tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Victoria Hammarström, Adecco. Med anledning av semestertider hänvisar vi alla frågor till mail [email protected].
Ansökningstiden går ut 20 augusti 2019 och innan dess sker inget urval eller intervjuer
Adecco använder sig av personlighetstester och videointervjuer som en del i urvalsarbetet. Detta skickas till dig via mail löpande. Det är viktigt att besvara dessa för att komma vidare i processen Visa mindre

Processutvecklare till inköpsavdelning

Ansök    Jun 27    Adecco Sweden AB    Orderadministratör
Processutvecklare till Inköpsavdelningen OBOS Sverige är Sveriges största huskoncern där Myresjöhus, SmålandsVillan, OBOS Projektutveckling och OBOS Mark ingår. Huvudkontoret är beläget i småländska Myresjö, strax utanför Vetlanda. Vi har totalt cirka 1000 medarbetare och en årsomsättning på cirka 3,5 miljarder kronor. OBOS Sverige är en stabil och långsiktig partner inom bostadsbyggande på den svenska marknaden. Som del i OBOS-familjen kan vi nu ta ett än... Visa mer
Processutvecklare till Inköpsavdelningen
OBOS Sverige är Sveriges största huskoncern där Myresjöhus, SmålandsVillan, OBOS Projektutveckling och OBOS Mark ingår. Huvudkontoret är beläget i småländska Myresjö, strax utanför Vetlanda. Vi har totalt cirka 1000 medarbetare och en årsomsättning på cirka 3,5 miljarder kronor. OBOS Sverige är en stabil och långsiktig partner inom bostadsbyggande på den svenska marknaden. Som del i OBOS-familjen kan vi nu ta ett ännu större samhällsansvar. Den långsiktighet och finansiella styrka som OBOS står för ger oss möjlighet att bredda och fördjupa vårt engagemang i samhällsutvecklingen. Det innebär bland annat att vi kan leverera större volymer och investera i mer mark och större projekt att utveckla till nya områden där människor vill bo och leva.

Nu söker vi en processutvecklare till vår inköpsavdelning & materialadministration för att effektivisera och förbättra vårt arbetssätt internt och i vårt affärssystem Microsoft AX

Hur ser din dag ut?
I den här rollen kommer du att lägga mycket fokus på att säkerställa att våra processer och rutiner med arbetet i Microsoft Dynamics AX är effektiva och kvalitetssäkra. Du har ett nära samarbete med Produktion, Logistik och Projekteringsavdelning gällande leveranser, orderstorlekar, inventering och materialförflyttningar mellan enheter och du arbetar för att minimera risken för produktionsstörningar och avvikelser. Du motiveras av att ta ett helhetsgrepp kring hur vi säkerställer hanteringen av artikeldata. Parallellt med att du driver förbättrings- och utvecklingsarbete fungerar du som support och utbildare inom avdelningen. Du är en av avdelningens speakingpartner gentemot IT-avdelningen och mot externa ERP- konsulter. I rollen ingår även viss leverantörskontakt.

Vem trivs här?
Vi söker dig som har goda kunskaper i ERP-system, gärna Microsoft AX. Du har arbetat några år med materialhantering, logistik, planering eller komplex orderhantering och är van att hantera affärssystem. Du har lägst gymnasieexamen men gärna också någon form av eftergymnasial utbildning inom logiskt eller inköp. I den här rollen krävs god förmåga att driva utvecklings- och förbättringsarbete parallellt med att du ansvarar för egna leverantörskontakter. Du är en social och kommunikativ person som motiveras av att agera självständigt i en stödjande och utbildande roll.
Om tjänsten
Tjänsten är på heltid tillsvidare med placering på OBOS huvudkontor i Myresjö utanför Vetlanda.

Frågor gällande tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Victoria Hammarström, Adecco. Med anledning av semestertider hänvisar vi alla frågor till mail [email protected].
Ansökningstiden går ut 20 augusti 2019 och innan dess sker inget urval eller intervjuer
Adecco använder sig av personlighetstester och videointervjuer som en del i urvalsarbetet. Detta skickas till dig via mail löpande. Det är viktigt att besvara dessa för att komma vidare i processen Visa mindre

Processutvecklare till inköpsavdelning

Ansök    Jul 31    Adecco Sweden AB    Orderadministratör
Processutvecklare till Inköpsavdelningen OBOS Sverige är Sveriges största huskoncern där Myresjöhus, SmålandsVillan, OBOS Projektutveckling och OBOS Mark ingår. Huvudkontoret är beläget i småländska Myresjö, strax utanför Vetlanda. Vi har totalt cirka 1000 medarbetare och en årsomsättning på cirka 3,5 miljarder kronor. OBOS Sverige är en stabil och långsiktig partner inom bostadsbyggande på den svenska marknaden. Som del i OBOS-familjen kan vi nu ta ett än... Visa mer
Processutvecklare till Inköpsavdelningen
OBOS Sverige är Sveriges största huskoncern där Myresjöhus, SmålandsVillan, OBOS Projektutveckling och OBOS Mark ingår. Huvudkontoret är beläget i småländska Myresjö, strax utanför Vetlanda. Vi har totalt cirka 1000 medarbetare och en årsomsättning på cirka 3,5 miljarder kronor. OBOS Sverige är en stabil och långsiktig partner inom bostadsbyggande på den svenska marknaden. Som del i OBOS-familjen kan vi nu ta ett ännu större samhällsansvar. Den långsiktighet och finansiella styrka som OBOS står för ger oss möjlighet att bredda och fördjupa vårt engagemang i samhällsutvecklingen. Det innebär bland annat att vi kan leverera större volymer och investera i mer mark och större projekt att utveckla till nya områden där människor vill bo och leva.

Nu söker vi en processutvecklare till vår inköpsavdelning & materialadministration för att effektivisera och förbättra vårt arbetssätt internt och i vårt affärssystem Microsoft AX

Hur ser din dag ut?
I den här rollen kommer du att lägga mycket fokus på att säkerställa att våra processer och rutiner med arbetet i Microsoft Dynamics AX är effektiva och kvalitetssäkra. Du har ett nära samarbete med Produktion, Logistik och Projekteringsavdelning gällande leveranser, orderstorlekar, inventering och materialförflyttningar mellan enheter och du arbetar för att minimera risken för produktionsstörningar och avvikelser. Du motiveras av att ta ett helhetsgrepp kring hur vi säkerställer hanteringen av artikeldata. Parallellt med att du driver förbättrings- och utvecklingsarbete fungerar du som support och utbildare inom avdelningen. Du är en av avdelningens speakingpartner gentemot IT-avdelningen och mot externa ERP- konsulter. I rollen ingår även viss leverantörskontakt.

Vem trivs här?
Vi söker dig som har goda kunskaper i ERP-system, gärna Microsoft AX. Du har arbetat några år med materialhantering, logistik, planering eller komplex orderhantering och är van att hantera affärssystem. Du har lägst gymnasieexamen men gärna också någon form av eftergymnasial utbildning inom logiskt eller inköp. I den här rollen krävs god förmåga att driva utvecklings- och förbättringsarbete parallellt med att du ansvarar för egna leverantörskontakter. Du är en social och kommunikativ person som motiveras av att agera självständigt i en stödjande och utbildande roll.
Om tjänsten
Tjänsten är på heltid tillsvidare med placering på OBOS huvudkontor i Myresjö utanför Vetlanda.

Frågor gällande tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Victoria Hammarström, Adecco. Med anledning av semestertider hänvisar vi alla frågor till mail [email protected].
Ansökningstiden går ut 20 augusti 2019 och innan dess sker inget urval eller intervjuer
Adecco använder sig av personlighetstester och videointervjuer som en del i urvalsarbetet. Detta skickas till dig via mail löpande. Det är viktigt att besvara dessa för att komma vidare i processen Visa mindre